Actas do XIII Congreso Internacional de Lingüística Xeral
Editadas por Marta Díaz, Gael Vaamonde, Ana Varela, Mª Carmen Cabeza, José M. García-Miguel e Fernando Ramallo
Vigo, Universidade de Vigo, 2018. ISBN: 78-84-8158-786-9
Título | A adquisición da competencia bilingüe no alumnado de educación infantil en Galicia |
---|---|
Autoría | Ana Iglesias Álvarez (Universidade de Vigo) |
Resumo | A investigación divídese en dúas fases. En primeiro lugar, analizamos cales son as vías de entrada de cada unha das linguas ás que están expostos os nenos e nenas (input lingüístico), en función do tipo de hábitat (rural e urbano), así como o seu dominio e uso lingüístico, segundo a información que nos proporcionaron as familias, a través dun cuestionario. Os resultados analizámolos mediante o programa estatístico SPSS. Despois, xa desde unha perspectiva cualitativa, entrevistamos a unha selección de nenos e nenas de cada grupo estudado, co fin de medir a súa competencia lingüística de forma directa. Na primeira parte da entrevista, intentamos que o neno/a falase da forma máis espontánea posible, a partir de cuestións sobre a súa vida cotiá; mentres que na segunda pedímoslle que identificase unha serie de imaxes, co fin de avaliar o seu nivel de vocabulario en cada idioma. Os resultados poñen de relevo a maior competencia bilingüe, en galego e castelán, que acada o alumnado do hábitat rural; mentres que no hábitat urbano o bilingüismo é moito máis tardío e parcial, o que nos leva a reflexionar sobre o modelo de ensino bilingüe que se está aplicando actualmente en Galicia. |
Páxinas | 459 - 466 |